Home » Succesvol klantgericht ondernemen

Succesvol klantgericht ondernemen

Als je klantgericht wilt ondernemen, sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. In de praktijk is de techniek – het CRM-systeem vaak leidend in plaats van ondersteunend. Terwijl de customer experience net zo goed wordt bepaald door de houding van management en medewerkers.
 
In Succesvol klantgericht ondernemen schetst Edwin Best de stappen die leiden naar een succesvolle combinatie van techniek en klantbelevening. Hij helpt je om het benodigde leiderschap vorm te geven en aandacht te houden voor de medewerker. Klantgericht ondernemen is maatwerk. Dat geldt niet alleen voor de benadering van de klant, maar ook voor de interne processen die het mogelijk maken.
 
Met dit boek bepaal je zelf je strategie en stel je je eigen mix van maatregelen samen. Edwin Best werkte in sales, marketing en CRM bij een aantal internationaal opererende bedrijven. Hij begeleidt ondernemers met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Hij adviseert over strategie, voice of the customer en journey mapping en bij de invoering van CRM en customer experience.

Recent bij ons verschenen

Herbeslissen

Herbeslissen

            Veel mensen zitten zichzelf in de weg bij hun persoonlijke groei. Ze nemen zich telkens opnieuw voor om dingen anders te doen, maar slagen daar niet in. Deze individuele belemmeringen komen ook tot uiting op...

Was ik niet duidelijk dan?

Was ik niet duidelijk dan?

            Als iémand invloed heeft op het werkgeluk van medewerkers, dan is dat wel de direct leidinggevende. De kwaliteit van leidinggeven bepaalt of medewerkers blijven of niet. En leidinggeven is voor 80 procent...

Rebelleren moet je faciliteren

Rebelleren moet je faciliteren

            Organisaties hebben een sterk verlangen naar vernieuwing, creativiteit en out-of-the-box denken. Maar hardnekkige controlemechanismen staan dat verlangen in de weg en veroorzaken ongekende schade. Een op de...

Lang leve de vraag!

Lang leve de vraag!

            De verbinding is momenteel ver te zoeken. In de politieke arena, in het klaslokaal en aan de talkshowtafel tellen vooral meningen. Het eigen gelijk wordt gevierd en polarisatie is ophef en daarmee aandacht....

Het grote invalboek

Het grote invalboek

            Door een groot tekort aan leraren moeten scholen steeds vaker een beroep doen op invallers. De school, de ouders, de invaller én de leerlingen hebben er veel belang bij dat het invallen goed is geregeld.Er...

Tommies nieuwe normaal

Tommies nieuwe normaal

            Twee voorleesboeken inclusief lessenserie en een protocol voor rouwverwerking op de basisschool. Tommie is verdrietig. Zijn vader was ziek en is doodgegaan. Stomme dood! Boos springt Tommie op zijn bootje....

Zelf ook een boek uitgeven?

We maken graag kennis met je in een gratis adviesgesprek. Dan helpen we je op weg met je plan.

Adviesgesprek aanvragen